Ovogodišnjoj priči o bodovnoj auto rally sezoni na prostorima Hrvatske primakao se kraj. Od 8. do 10. studenoga dani su koji će odlučiti ili potvrditi nove poobjednike Međunarodnog regionalnog prvenstva Hrvatske, prvake Državnog prvenstva Hrvatske i Prvenatva Auto i karting lige Zapad HAKS-a. Tradicionalno odluka o prvacima vratila se pred koju godinu u Poreč, istarsku perjanicu hrvatskog turizma, grad sporta, sredinu koja više od deset godina u svoje programske sadržaje uvrštava jednu automobilističku manifestaciju već dugo prepoznatljivu kao rally s najvećim brojem sudionika na ovim našim prostorima. Ove godine upravo Poreč drugi puta u nepunih 50 dana dočekuje relijaše otvorena srca nakon europskog prikazanja Croatia rallya.
I ove godine u organizaciji Autokluba „Skok racing“ iz Brtonigle, uz suorganizaciju domicilnog Autokluba „Poreč Motorsport“ održava se već tradicionalni „14. AutoWill Rally Poreč 2013.“ čiji je pokrovitelj je Grad Poreč, a novi generalni sponzor AutoWill Poreč. Itinerer je ukupne duljine 351,54 km, a na 11 brzinaca otpada 89,78 km.
POČECI RALLYA SEŽU U VRIJEME KRAJA 90-TIH
„Rally Poreč“ posljedica je svojevrsne upornosti entuzijasta predvođenih „nestašnim dečkom“ hrvatskog auto sporta Edijem Milokanovićem, čemu je dokaz i popis Organizacijskog odbora kojeg vodi, ali uz nekolicinu spomenutih stoji da isti čine„… i svi zaljubljenici u auto sport iz Poreča i okolice“. Tome je upravo tako. Kako je počelo?
Godine 1999. „1. Inas Favorit porečki rally“ organizirao je zagrebački Autoklub „Delta“, godinu kasnije po prvi puta isti taj rally vezuje se uz realizaciju „23. rallya Saturnus – Poreč-Kopar“ i u zajedničkoj organizaciji Slovenaca i „Delte“ čime je Poreč bio ujedno bodovan i za europsko prvenstvo sa startom u Poreču. Svim brzincima u Istri, a ciljem u Kopru. Do danas neponovljiva dobrosusjedska suradnja na ovim prostorima. Vozilo se i Slovenijom i Istrom, a Savudrijska vala iliti Piranski zaljev nije bio predmet sporta. Naprotiv!
Godine 2001. „3. Porečki rally“ organizira Autoklub „Rijeka“ u suradnji sa tada „fantomskim“ porečkim AK „Favorit“ koji nije nikada zaživio u pravom smislu. Bio je mogućim razlogom da slijedeće godine rallya u Poreču nije bilo. I na scenu stupa Edi i „Skok racing“. Godine 2003. godine otpočinje serija koja traje do danas, rally prerasta u značajnu manifestaciju čiji je prosjek sudionika 55-60 iz godine u godinu. I isti se zadržao sve do danas usprkos svakogodišnjoj neizvjesnosti hoće li ga ili neće biti. No, upornost se isplatila.
Prve tri godine pobjednička posada bili su Slovenci Darko Peljhan i Miran Kacin u „VW Golfu IV Kit Car“, a četiri pobjede do sada ostvarila je i najbolja hrvatska posada ovog i prošlog desetljeća Zagrepčani Juraj Šebalj i Toni Klinc, dvaput u „Subaru Imprezi“ (2004. i 2006.), te dvaput u u „Mitsubishi Lanceru EVO IX“ (2009. i 2011.). U međuvremenu pobjednici Poreča bile su i posade: 2003. Niko Pulić – Bruno Šantić (Peugeot 206 Kit Car), 2005. Andrej Jereb – Miran Kacin (Subaru Impreza Sti SC), 2007. Siniša Crnojević – Martina Maretić, 2008. Daniel Šaškin – Damir Bruner, 2010. Janos Szilagyi – Agnes Takacs, svi u Mitsubishi Lanceru EVO IX. U identičnom automobilu ciljem prva prolazi i pobjednička posada 2012. Godine Slovenci Rajko Žakelj i Blaž Selan.
Porečki rally iz godine u godinu doživljava koncepcijske novosti. Tako je i ove godine. Novi su prostori odvijanja tehničkog prijema vozila i verifikacije vozača, ali i starta rallya. Ove je godine sjedište Autokuće Opel AutoWill nadomak Poreča u Buićima centar uvodnih zbivanja porečkog rallya. Servisno parkiralište je na parkiralištu Žatika, gdje se voze i gradaki brzinci, naravno dva u zaključenju prvog natjecateljskog dana, sjedište organizatora je u Obrtničkom domu Poreč, a završna svečanost u Grand hotelu Palazzo na samoj porečkoj rivi.
Što se tiče dionica brzinskih ispita glavnina je poznata od ranijih godina uz određene korekcije pojedinih dijelova. Prvi se dan odvijaju tri brzinca, prvi u Taru donekle sličan onom prethodne tri godine na kojem će se odraditi i Shakedown, a potom dva puta gradskim parkiralištem Žatika u ranim i kasnijim večernjim satima. Sutradan, u subotu brzinci sele u središnju Istru na dionice Žonti – Zrenj, Šterna – Martinčići, Dračevac – Flengi i Kanfanar – Červari, svaki po dva puta.
SPORTSKI I TURISTIČKI BISER ISTRE
14. izdanje Rallya Poreč samo je potvrda da svi oni koji su pripremali prvi, a potom svaki slijedeći mogu s ponosom istaknuti da su uspjeli. Uspjeli su u nakani da na kraju, uglavnom kao zaključno i odlučujuće natjecanje sezone „kraljice auto sporta“ na istarski poluotok, prvenstveno na brojne prometnice i gotovo beznačajne, a krajnje atraktivne cestice središnje i ponaosob zapadne Istre dovedu najbolje relijaše, sve one kojima je upravo ovaj rally prirastao srcu.
I ma koliko god uvijek bio u problemima, koliko god bio iz raznoraznih razloga upitan da li će se održati ili ne – rally sa startom i ciljem u turističkom biseru Istre – Gradu Poreču je opstao. I ne samo to. Postao je nizom godina znakovita oktanska manifestacija na hrvatskim prostorima, što više sa najvećim brojem kako prijavljenih, ono još značajnije – sudjelujućih posada Hrvatske, susjedne Slovenije, zemalja okruženja, ali i nekih čije vozače na našim utrkama rijetko viđamo.
Porečki rally uvijek je bio pitanje prestiža, inozemnim je vozačima nastup u Poreču uglavnom ležernost poslije zaključene sezone u svojim zemljama, posebno uvijek brojnim slovenskim posadama, dok je domaćim posadama važan svaki bod, svaka pozicija, znače konačnu ocjenu sezone, znače pribrajanje znakovitih bodova za slijed u državnom ili međunarodnom poretku, sve do naslova državnih prvaka ili prestižnih titula pobjednika Međunarodnog regionalnog prvenstva Hrvatske. Matematički izračuni imaju puno kombinatorike, ali odlučiti će vrhunske vožnje i – malo sreće, uvijek potrebne svakom dobrom sportašu.
Porečki rally zavoljen je i među vozačima, usprkos ponekad ponekoj primjedbi, obožavan među onim stalnim nomadima što pohode brzince širom Hrvatske, ali i slučajne namjernike, rally je sastavni dio turističkog proizvoda posezone Poreča. I na kraju - rallya u Poreču, ovog i ovakvog biti će sve dok ga pripremaju i o njemu brinu neprikosnoveni entuzijasti i – svi prijatelji oktanskih sportova Istre.
Priliku za upoznavanjem staza BI posade su imale u subotu 2.studenog, a repriza ih čeka u petak 8.studenog od 9 do 17 sati. Verifikacija dokumenata i tehnički prijam vozila je u subotu 9.studenoga od 8 do 11,00 sati u Autokući Opel AutoWill ( Industrijska zona Žbandaj). Novost ovogodišnjeg rallya je posebna „Nagrada Sveti Martin” za pet najbolje plasiranih posada na Shakedownu u Taru ( vozi se od 12 do 14 sati ) u čast domicilne fešte Martinja čiji je pokrovitelj Općina i TZ Tar-Vabriga. Službeni start prvog vozila je u 15,01 sati iz „AutoWilla”, a cilj je u 19,06 sati. Nakon „noćenja” vozila u krugu Autokuće „AutoWill” nedjeljni start je u 8,01 sati. Vozi se osam BI sve do 16,25 sati kada se očekuje pobjedničku posadu u cilju i to na parkiralištu Žatika.(m)
Izvor: Press